Oczywiście głównym kryterium wyboru wiaty jest wielkość dostępnej przestrzeni przeznaczonej pod zadaszenie. Trudno jest jednoznacznie powiedzieć jaką powierzchnią musimy dysponować do instalacji wiaty. Należy brać pod uwagę nie tylko wymiary wiaty, ale również miejsce potrzebne do prowadzenia rowerów wzdłuż pozostałych zaparkowanych jednośladów. Tym samym jeśli w pobliżu miejsca zadaszenia istnieje obiekt lub inny element utrudniający dostęp do stojaków pod dachem należy uwzględnić dodatkową przestrzeń.

Po określeniu czy wiata będzie mieć konstrukcję jednostronną czy dwustronną kolejnym krokiem jest wybór optymalnego modelu, który współgra z otoczeniem parkingu rowerowego. W naszym asortymencie znajduje się ponad 20 modeli, których takie parametry jak:

  • materiał konstrukcji – stal, aluminium
  • wykończenie konstrukcji – ocynk, lakierowanie, ocynk+lakierowanie
  • modułowość, czyli możliwość łatwego łączenia z kolejnymi elementami w celu stworzenia większych wiat
  • kolor – konstrukcje lakierowane według palety RAL
  • wypełnienie dachu/ścian bocznych – poliwęglan lity, komorowy, dymiony, mleczny, szkło hartowane, panele zgrzewane
  • inne, zapewniające dopasowanie do indywidualnych potrzeb

Gdy model jest ustalony warto rzetelnie przemyśleć temat rodzaju stojaków rowerowych rozważając każde „za” i „przeciw” instalacji stojaków poziomych lub U-kształtnych. Przewagę stojaków U-kształtnych często nazywanych bramkami rowerowymi widać w gustach rowerzystów, którzy przy centrach handlowych przypinają rowery do wiat na wózki sklepowe, mimo obecności standardowych-poziomych stojaków rowerowych. Główną wadą klasycznych stojaków rowerowych jest brak możliwości przypięcia ramy roweru, co dało początek nowym, potocznym określeniom poziomych modeli – „wyrwikółka” oraz „kołołamacze”.
Oczywistymi atutami stojaków U-kształtnych są:

  • możliwość przypięcia roweru w wielu miejscach jednocześnie
  • nienarażanie na uszkodzenia części rowerów (kół, tarcz hamulcowych)
  • konstrukcja z materiałów mniej podatnych na wandalizm

Dobrany przez naszą firmę z perspektywy producenta, doradcy i rowerzysty kształt stojaka Klepsydra umożliwia przypięcie praktycznie każdego elementu roweru jednocześnie nawet w 7 miejscach, do przedniego lub tylnego koła czy ramy. Tym samym stojak ten jest uniwersalny do każdego roweru przy zachowaniu atrakcyjnego wyglądu.

Przy firmach często spotyka się widok zadaszeń pod którymi stojaki na rowery nie są zamontowane na całej powierzchni. Ta wolna przestrzeń została zarezerwowana dla motocykli i skuterów dając im schronienie przed nadmiernym nasłonecznieniem, deszczem czy gradem.