Jaką wybrać wiatę?

W przypadku wiat ich konstrukcja opcjonalnie może być stalowa zabezpieczona antykorozyjnie cynkowaniem ogniowym albo aluminiowa. Są to najskuteczniejsze formy zabezpieczenia przed korozją. Tańszym rozwiązaniem jest lakierowanie natryskowe, którego minusem są powstające ubytki lakieru przy ewentualnych uderzeniach o konstrukcję, a w dalszej kolejności korozja.

Stojaki rowerowe standardowo poddawane są galwanizacji, a w przypadku chęci kolorystycznego dopasowania do istniejącej architektury – mogą być malowane proszkowo, przy czym powstaje wówczas to samo ryzyko ewentualnych odprysków lakieru. Droższe stojaki rowerowe często wykonane są ze stali nierdzewnej.

Czy w komplecie z wiatami są również stojaki rowerowe?

Chcąc w pełni dopasować propozycję handlową do potrzeb inwestorów w pierwszej kolejności staramy się poznać oczekiwania względem funkcjonalności produktów. Po pierwszych rozmowach handlowych czy wizji lokalnej przygotowujemy indywidualne kalkulacje szyte na miarę, ze stojakami rowerowymi zgodnie z preferencjami potencjalnych użytkowników lub bez stojaków, jeśli taka jest wizja inwestora.

Ile kosztuje wiata z montażem?

Na wyliczenie usługi montażu ma wpływ zbyt wiele czynników takich jak podłoże w miejscu inwestycji, koszt transportu, itp. W celu zapoznania się z ofertą wiat w opcji z montażem zapraszamy do składania zapytań ofertowych.

Czy trudny jest samodzielny montaż?

Posiadamy opracowane instrukcje montażu do wiat, w przypadku gdy instalacja wymaga takich dokumentów. Wiaty, które transportowane są w całości wystarczy zakotwić do odpowiednio przygotowanego podłoża. Jeśli mowa o wiatach zamykanych zdecydowanie zalecamy montaż z naszej strony, ponieważ wymaga to precyzji nabytej z doświadczenia.

Czy do każdego modelu wiaty pasuje dowolny stojaka rowerowy?

Na ogół tak, jednak wyjątki zauważamy przy wiatach i stojakach obustronnych. Przy wiatach dwustronnych w połączeniu ze stojakami jednostronnymi PREMIUM połowa wiaty będzie niewykorzystana, analogicznie przy wiatach jednostronnych w połączeniu ze stojakami obustronnymi PREMIUM połowa miejsc postojowych nie będzie możliwa do wykorzystania. W celu dokładniejszego wyjaśnienia prosimy o kontakt z nami.

Jak przeliczać ilość miejsca dla rowerów pod wiatą?

Przy wiatach jednostronnych i stojakach rowerowych dedykowanym do tych wiat na każdy metr bieżący przypadają dwa rowery. Analogicznie przy wiatach dwustronnych z odpowiednimi stojakami na metr bieżący przypada 5 rowerów. Pozwala to wygodnie wprowadzić/wyprowadzić rower i swobodnie przypiąć kłódkę rowerową.

Czy wszystkie stojaki rowerowe muszą być montowane do podłogi?

Montaż stojaków rowerowych na zewnątrz pomieszczeń (ze względu na podmuchy wiatru, obecność osób mogących przypadkiem pchnąć rower) dla bezpieczeństwa naszych jednośladów wymaga trwałego zakotwienia np. przy użyciu wkrętów i kołków rozporowych.
W warunkach domowych, gdy obok zaparkowanego roweru nie poruszają się przypadkowi przechodnie można zastosować stojak wolno stojący. Serdecznie zapraszamy do śledzenia nowości w naszym sklepie internetowym.

Czy stojaki rowerowe pasują do wszystkich typów rowerów?

Każdy rower posiada koła, więc uniwersalne zdają się być poziome stojaki rowerowe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że szerokość opony (przeważnie do 2,2”) oraz ewentualna obecność tarczy przy rowerach wyposażonych w hamulce tarczowe może wymagać stojaków o szerszym rozstawie żeber. W przypadku stojaków U-kształtnych istnieje możliwość przypięcia do ramy roweru, do tylnego trójkąta ramy lub do kół, co czyni te stojaki bardziej uniwersalnymi.

Jakie odległości powinny być między stojakami rowerowymi, żeby wygodnie parkować i nie uderzać kierownicą o inne rowery?

To poniekąd jest zależne od szerokości kierownicy. Przy standardowych szerokościach kierownic rowerów miejskich (do 64 cm) i stojaków rowerowych poziomych odległość między osiami kół wynosi w naszych stojakach około 40 cm. Chcąc ekonomiczniej wykorzystać przestrzeń można dokonać instalacji stojaków rowerowych PREMIUM z dwupoziomowym systemem ustawiania kół (naprzemiennie nisko-wysoko), wówczas odległość między osiami kół wynosi około 33,5 cm. Najkorzystniejsze gospodarowanie przestrzenią parkingową uzyskać można przy obustronnych stojakach rowerowych dwupoziomowych – około 20 cm.

Dla stojaków U-kształtnych zalecamy ustawianie stojaków w odległości 120 cm od siebie (ustawione bokiem do siebie, w rzędzie), a przy ich ustawieniu równoległym – 180 cm od środków stojaków (ustawione przodem do siebie, w układzie współliniowym).

Czy po montażu istnieje możliwość w późniejszym czasie rozbudowania wiaty wraz ze stojakami?

Mamy do zaproponowania wiaty rowerowe w łączeniu modułowym z możliwością rozbudowy w późniejszym czasie użytkowania. Istotną kwestią jest zgłoszenie takiej wizji przy składaniu zapytania ofertowego, wówczas wachlarz wariantów do wyceny będzie bardziej precyzyjny. Również w kategorii stojaków rowerowych posiadamy stojaki z modułowym łączeniem.

Jakie wybrać stojaki rowerowe?

Jeśli zależy nam na tym, żeby najpewniej zabezpieczyć rower przed kradzieżą, to zasada jest prosta – im więcej zabezpieczeń, tym lepiej. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak łatwo i szybko złodziej potrafi przeciąć zapięcia rowerowe.

Parkując rower warto użyć zabezpieczenia typu U-LOCK. Są to pałąki ze stalowego drutu w kształcie litery U zdecydowanie oporniejsze do przecięcia niż stalowe linki czy łańcuchy o zbliżonej średnicy ogniwa. Warto takim zabezpieczeniem przypiąć ramę roweru do stojaka. Umocowanie kłódki rowerowej wysoko nad ziemią utrudni potencjalnemu złodziejowi zaparcie nożyc do metalu o podłoże.

Przy popularnych „szybkozamykaczach” kół rowerowych warto również zadbać o to, aby zabezpieczyć koła – przy czym można to robić linkami stalowymi, które są dłuższe, przez co wygodniejsze w obsłudze i wciąż akceptowalne jako zabezpieczenia rowerowe. Im ciaśniej owiniemy elementy, tym trudniej chwycić je ostrzem nożyc.

Na pewno przy stojaków U-kształtnych mamy możliwość przypięcia ramy rowerowej, natomiast przy stojakach poziomych niekoniecznie i jedyną możliwością może się okazać zapięcie tylko koła roweru.